زیارت عاشورا متن حدیث قدسی است
نوشته شده توسط : علی

 

 استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: زیارت عاشورا یعنی یک متن قولنامه و قراردادی که از سوی خدا تنظیم شده و به وسیله ملکه وحی نازل شده، زیارت عاشورا متن حدیث قدسی است.

خبرگزاری فارس: زیارت عاشورا متن حدیث قدسی است
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام سید محمد علم‌الهدی دوشنبه‌شب در آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان در پارس جنوبی اظهار داشت: شهادت امام حسین(ع) و یارانش عبرت‌ها و درس‌های زیادی در درون خود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ارزش عزاداری ماه محرم افزود: جایگاه ابا عبدالله‌الحسین(ع) در عالم یک جایگاه ویژه است.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر امروز ما به مظلومیت ایشان، سوگوارانه زانو زدیم و اشک‌ریزان یاد او را گرامی می‌داریم، تنها به دلیل قطعه قطعه شدن این بدن مقدس، یاران، سربازان و مظلومیت مولا نیست؛ مسئله از این بالاتر است؛ وجود نورانی سیدالشهداء(ع) فراتر از یک انسان معمولی است.

وی در ارتباط با دلیل اصلی عزاداری‌ها نیز گفت: جایگاه و شخصیت امام حسین (ع) مورد تاخت و تاز قرار گرفته و شخصیت آسمانی‌اش مظلوم واقع شده و این بسیار مهم است.

علم‌الهدی با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا گفت: یکی از فرامین ما قرائت زیارت عاشوراست، زیارت عاشورا یعنی یک متن قولنامه و قراردادی که از سوی خدا تنظیم شده و به وسیله ملکه وحی نازل شده، زیارت عاشورا متن حدیث قدسی است؛ زیارت عاشورا را در هر مناسبتی و در هر فرصتی و در هر زمان و مکان بخوانید.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد تصریح کرد: مسئله ولایت جایگاه مهمی در جوامع بشری دارد، دور شدن از امام(ع) چه مصائبی را به‌وجود می‌آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر رهبری در جامعه ضعیف شد طبعا آبروی اهل بیت عصمت و طهارت مورد تعرض قرار می‌گیرد؛ در این جامعه ادب کنار می‌رود؛ حق زن‌ها و بچه‌ها مورد تعرض قرار می‌گیرد، بچه شیرخواره که گناه ندارد، چون رهبری در جامعه در جایگاه خودش قرار نگرفت.

امام جمعه عسلویه نیز از عزاداران حسینی، دست‌اندرکاران و همه کسانی که در دهه اول محرم در مراسمات و مجالس حضور داشتند به‌ویژه کارکنان شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی منطقه تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد افزود: باید از عاشورا و محرم درس ایثار و فداکاری و شهادت را بیاموزیم و هیچ زمانی نباید از فرهنگ عاشورا فاصله بگیریم.





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: